ta1cd.jpg (6777 bytes)

17 mayıs sabahı Demirköy'e gitmek için bisikletim ile yola düştüm. Çorlu ile Velimeşe köyü arasında bulunan bölgede başıboş gezen bir çok köpek sürüsü nedeniyle biraz vakit kaybettim. Velimeşe'den sonra hiç mola vermeden Çerkezköy, Saray, Vize'yi geçip  Poyralı'ya saat 11:00'de  ulaştım. 82km. Poyralı' da  bakkaldan öğle yemeği için bisküi ve gazoz aldım. Saray'dan   sonra etraf yeşillense de esas ormanlık alanlar bundan sonra başlıyor. Zaman kaybetmemek gerek. Daha 35 km ve çok zorlu yol beni bekliyor.  07730026.jpg (62754 bytes)
07730027.jpg (36269 bytes) Yenice köyü girişinde bisikletimin arka tekerlek rulmanında sorun çıktı. Gereğinden fazla telaş gösterdim. Halbuki biraz soğukkanlı davranmam gerekirdi. Bisikletin yükünü indirmeden tamir etmeye çalıştım ama   beceremedim. Artık yola yaya devam ediyorum. Demirköy yolu üzerinde üç tane sert  rampa var. Bunların en   zoru 810m rakımlı Jandarma kule.   Zirveye yakın bir noktada ora köylülerinden bir bal satıcısı, daha 15 km olduğunu ve önümde çıkıştan çok inişler olduğunu söyledi.  Daha fazla yaya devam edemezdim. Burada bisikleti indirip, arka tekerlekte oluşan boşluğu sıkarak en azından inişlerde kullanılabilecek duruma getirdim.
Zirveye çıktığınızda herşey bir anda değişiyor. Bulutlar içinde kalıp korkuya kapılıyorsunuz. Güneş ortalığı kavururken burada insanı donduracak kadar soğuk var. Birde bisikletimde çıkan arıza moralimi iyice bozdu. Jandarma kuleden inince herşey eski halini aldı. Güneş yine yakmaya başladı. Yol boyunca buz gibi akan çok tatlı su kaynakları var. Artık bisikletime binebiliyorum. Doğa harika. Birde şu pis eksoz dumanı püsküren makinalar olmasa...    07730024.jpg (67774 bytes)
07730019.jpg (64176 bytes) Demirköy' de beni Uğur abi karşıladı. Kendisi benden bir gün önce yola çıkmıştı. Demirköy küçük bir kasaba. Buranın insanları yaşadıkları kasabayı tanıtmak için çırpınıp duruyorlar. Anladığım kadarıyla turizm yoluyla kasabalarının kalkınmasını arzuluyorlar. Başlarına ne geleceğini bilmeden... İnsanlar bir yere giderken yanlarında mangallarını, pet şişe ve poşetlerini, dışkılarını da  götürürler. Bu pislikler genelde geri götürülmez, olduğu gibi bırakılır. Ne diyeyim, allah hepicine kolaylık versin. Bize gösterdikleri ilgi, alakaya candan teşekkür ediyoruz.
Akşam üzeri bize önerilen kamp yerine vardık. Hemen çadırlarımızı, ardından antenimi kurdum. Burada yeni yaptığım 40m QRPp telsizimi deneyeceğim. Anteni germek  için gerekli misineyi yanıma almayı unuttuğum için antenim biraz alçak oldu ama bulunduğumuz mevki yüksek oluşu zararı telafi etti. Özellikle balkan ülkeleri çok güçlü duyuluyor. Yaklaşık 300mw  çıkışıma ramen hepsinden 599 rapor aldım. Ertesi sabah TA1EH ile 8:30'da  randevumuz vardı. Saat 8:25 de çağrısını duydum ama beni duymuyordu. 07730018.jpg (65391 bytes)
07730021.jpg (67910 bytes) Kahvaltıdan sonra ilk işim bisikletimin bakımı için kolları sıvamak oldu. Kırılan rulman bilyesini değiştirdim. Hazır başlamışken ön tekerleğide elden geçirdim. Bu günü dinlenme, yöre insanları ile tanışma, çevreyi gezmeye ayırmaya karar verdik. Kamp yerinin yakınında bulunan demirhaneyi gezdik. Burada osmanlı için macar ustalar top-tüfek döküyormuş. Savaşları sevmem. İçim daraldı, oradan ayrıldık.
Pazartesi sabahı çadırımın üstüne şıp diye damlayan güneş ile uyandım. Yolumuz çok uzun. Kaybedilecek bir saniyemiz bile yok. Seri şekilde çadırlar, malzemeler toplanıp bisikletlere yüklendi. Kamp alanında hiç bir artık bırakmamak üzere temizlendi. Orada bulunan her canlıya tekrar geleceğime sözverdim. Yola çıkarken içimde tarif edilemez bir burukluk vardı. Köyde hafif bir kahvaltı yaptıktan sonra yola düştük. Unutmadan Demirköy'ün çıkışında bulunan benzinlikte hava yok. Tekerleklerimize el pompası ile hava basmak zorunda kaldık.  Dönüşümüz arkadan esen poyrazın yardımıyla çok kolay oldu.   07730022.jpg (62056 bytes)
Geçen yıl gittiğim Karamandere kampında sigaranın esiri olduğumu anladım. Tütünü hayatımdan defetmiştim. Bu sefer daha farklı. Demirköy' de geçirdiğim üç gün hayatımda derin izler bıraktı. Sanırım doğada insan daha iyi düşünüyor, karar verebiliyor. Şu anda katı bir vejetaryen' im.